برای جلوگیری از افسردگی و یا درمان آن چه کنیم؟

برای جلوگیری از افسردگی و یا درمان آن چه کنیم؟

برای جلوگیری از افسردگی و یا درمان آن چه کنیم؟

امروزه اختلال  افسرگی به دلیل نرخ بالای شیوع آن به عنوان بیماری قرن شناخته می شود به طوری که دراکثر خانواده ها ، نزدیکان یا بستگان، شخصی پیدا می شود که  درگیر این اختلال باشد. زن ها خیلی بیشتر از مردها دچار افسردگی می شوند. علت آن روشن نیست، اما به نظر بسیاری از متخصصان، عوامل فرهنگی و به ویژه محرومیت ها و محدودیت های اجتماعی زیاد در مورد زنان، یکی از علل اساسی است.با این وجود راهکارهای موثری برای جلوگیری از ابتلا به اختلال افسردگی و یا درمان آن وجود دارد.سایت نا گهان از سری مجموعه اطلاعات روان شناسی در خصوص افسردگی و راه های غلبه بر آن (بخش اول) ، موارد زیر را به شما عزیزان توصیه  می کند.امیدواریم با رعایت نکات زیر شادکامی بیشتری را احساس کنید:

 ۱- کتاب ها و فیلم های خوبی که دیده اید را به دوستانتان معرفی کرده و درباره ی آنها با هم صحبت کنید.
۲- نسبت به سال قبل کتاب هاى بیشترى بخوانید و دربازى هاى بیشترى شرکت کنید.
۳- به هنگام بیدارى، رویا پردازى کنید.
۴- هرگز از خوابتان نزنید. یک دستگاه ضبط فیلم بخرید و برنامه هاى تلویزیونى مورد علاقه تان که شبها دیروقت پخش مى شوند را ضبط کنید و روز بعد ببینید.
 ۵-هر روز ۱۰ تا ۳۰ دقیقه پیاده روى کنید و به هنگام راه رفتن، لبخند بزنید.
۶- با این سه « اِ» را سرلوحه ی زندگى خود قرار دهید:
 انرژى، اشتیاق، احساس یگانگى
۷- هر روز زمانى رابرای دعا بگذارید.
۸- با افراد کهنسال و نیز کودکان بیشتر وقت بگذرانید.
۹- هر روز حداقل ۱۰ دقیقه در یک مکان کاملاً ساکت و بى سر و صدا بنشینید.
۱۰- بیشتر از میوه ها و سبزیجات تغذیه کنید.
۱۱- چاى سبز، مقدارى زیادى آب، کلم، بادام و فندق را در رژیم غذایى روزانه تان بگنجانید.
 ۱۲- انرژى خود را صرف شایعات، موضوعات گذشته، افکار منفى یا چیزهایى که از کنترل شما خارج است نکنید. در عوض، انرژى خود را مصروف جنبه هاى مثبت «زمان حاضر» سازید.
۱۳- ریخت و پاش و آشفتگى را از خانه، ماشین و میز کارتان دور سازید.
۱۴- هر روز صبح که از خواب بلند مى شوید،
 جمله زیر را تکمیل کنید:
 «هدف امروز من ……………… است.»
 ۱۵- بدانید که زندگى مانند مدرسه است و شما براى یادگیرى به اینجا آمده اید. مسائل، جزئى از برنامه درسى است که ظاهر مى شوند و از بین مى روند، درست مثل مسائل کلاس ریاضى، امّا درس هایى که از آن ها یاد مى گیرید براى همیشه پا برجا مى ماند.
 ۱۶- زندگى خودتان را با دیگران مقایسه نکنید.
 ۱۷- خودتان را زیاد جدّى نگیرید. هیچکس دیگر هم این کار را نمى کند.
۱۸- لزومى ندارد که در هر بحثى برنده شوید، اختلاف نظرها را بپذیرید.
۱۹- با گذشته خود صلح کنید تا «حال»تان خراب نشود.
۲۰- صبحانه را زیاد، ناهار را متوسط و شام را کم بخورید.
۲۱- هیچکس مسئول شادى و رضایت شما نیست بجز خودتان.
 ۲۲- هر مصیبت یا ضایعه اى که برایتان پیش مى آید به خودتان بگوئید: «آیا ۵ سال دیگر، این اتفاق اهمیتى خواهد داشت؟»
۲۳- همه را به خاطر همه چیز ببخشید.
۲۴- آنچه دیگران درباره شما فکر مى کنند به شما مربوط نیست.
۲۵- هر وضعیتى، چه خوب و چه بد، تغییر خواهد کرد.

 

۲۶- به هنگام بیمارى، کارتان از شما مراقبت نمى کند، دوستانتان از شما مراقبت مى کنند. تماس خود را با آن ها حفظ کنید.
۲۷- بهترین اتفاق براى شما هنوز روى نداده است.
۲۸- گاه گاهى به افراد خانواده تان تلفن کنید و بهشان بگویید که به فکرشان هستید.
۲۹- هر شب قبل از رفتن به رختخواب، جمله زیر را تکمیل کنید.
 «من امروز به خاطر ……………… خوشحال و سپاسگزارم».
۳۰- سعى کنید هر روز بر روى لب حداقل سه نفر لبخند بیاورید.
منبع:اکاایران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *