عادات صبحگاهی که روزتان را بهتر می کند

عادات صبحگاهی که روزتان را بهتر می کند

عادات صبحگاهی را هر جا می توانید انجام دهید. مطالعات نشان داده ۴۰ درصد از فعالیت های صبحگاهی افراد، بقیه روزشان را تحت تاثیر قرار می دهد.

آغاز روز با چند عادت خوب می تواند کارآیی تان را بالا ببرد، استرس تان را کم کند و شادترتان نماید. ساعات اولیه روز بعد از بیدار شدن، برای روح و روان مقدس هستند. این عادات صبحگاهی، اساسی قوی و سالم و پویا برای بقیه روز در اختیار تان می گذارند.

صبح زود بیدار شدن

کسانی که صبح زود بیدار می شوند نسبت به بقیه افراد، پویاتر هستند. بعد از یک خواب خوب شبانه، مغز به خوبی شارژ می شود تا تصمیمات بهتر و سالم تری بگیرد و کارها را با آرامش و تمرکز بیشتری انجام دهد.

وقتی سحرخیز باشید، روان تان از استرس عجله داشتن برای هر کاری رها می شود. افراد سحرخیز نگرش مثبت تری دارند.

نیایش و تفکر

فرقی نمی کند باورهای شما چه هستند، عادات کوچکی که به ایمان و سکوت و آرامش شما کمک می کنند، حس و حال تان را برای آغاز روز دگرگون خواهند کرد. هرگاه که نیایش می کنید، فعالیت مغز از قشر جلویی راست (که جایگاه استرس است) به قشر جلویی چپ (که جایگاه آرامش است) معطوف می شود.

بهترین نتیجه ای که از این تفکر و عبادت می گیرید این است که با حسی از شکرگزاری و قدردانی از خداوند یکتا وارد روزی جدید می شوید، قدردانی از این که روز دیگری به شما اهدا کرده است.

تنفس دقیق و عمیق

بعد از بیدار شدن از خواب به طور طبیعی تمایل داریم نفس عمیق بکشیم. تنفس درست سه مرحله دارد: فرو بردن عمیق هوا با بینی تا پنج شماره و باز و منبسط کردن عضلات شکم ، نگه داشتن نفس برای یک لحظه و بیرون دادن کامل نفس از طریق دهان با شمارشی طولانی تر از زمان دم گرفتن.

وقتی بیدار می شوید به خودتان یادآوری کنید که چند نفس عمیق بکشید، دم عمیق و بازدم کامل.

چشم های تان را ببندید و اجازه دهید آرامش و سکوت، شما را وارد روز جدیدی کند.

یک صبحانه سالم و کامل

غذا، سوخت مورد نیاز روزانه تان را تامین می کند. صبحانه مهم ترین وعده غذایی است که به کاهش کج خلقی کمک کرده و انرژی و انگیزه می دهد. یک صبحانه سالم و مغذی می تواند از میوه ها و نان و تست تشکیل شده باشد.

یک صبحانه کامل شما را برای ورود با انرژی به روز جدید آماده می نماید. آنهایی که صبحانه نمی خورند، بیشتر در معرض بالارفتن کلسترول خون، افزایش انسولین و افزایش خطر بیماری های قلبی قرار دارند.

نرمش های کششی یا ورزش ملایم

کشیدن بدن به عنوان اولین حرکت صبحگاهی برای بدن و روان تان ضروری است. فواید این ورزش، مشابه تاثیر شگفت انگیز نوشیدن یک فنجان قهوه است.

نرمش های کششی، بدن تان را محکم تر و سبک تر می کند. این حرکات ملایم و سبک، میزان سروتونین و اندورفین را افزایش می دهند. این دو هورمون، مسئول احساس خوب در بدن تان هستند. شروع روز با حرکات کششی و تنفس عمیق، آرامش را در بر داشته و در نتیجه انرژی بسیار خوبی خواهید داشت.

این پنج عادت صبحگاهی باعث افزایش سلامتی و انرژی تان در بقیه روز شده و از زمانی که شروع شان کنید احساس سبکی، آرامش و شادابی خواهید داشت.

 

منبع:تبیان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *